چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دربرخی از مناطق تهران از هر دو ازدواج، یک طلاق صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شهاب مرادی شامگاه جمعه در ششمین جشن «هلهله فرشته ها» با اشاره به این که ازدواج نیازمند عزم عمومی است، اظهار داشت: در ایران بحث ازدواج بیشتر به محوریت بانوان می باشد و آن ها باید در چند مرحله تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از افزایش آمار طلاق در کشور، ابراز داشت: متاسفانه در برخی از مناطق تهران از هر دو ازدواج، یک طلاق صورت می گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: همچنین در برخی از کلانشهرها بر اساس آمار واقعی از هر چهار ازدواج، یک طلاق صورت می گیرد.

*دختران از چندسالگی ازدواج کنند؟

کارشناس امور رسانه و خانواده با تاکید بر این که پسران نباید وضعیت خود را برابر با دختران بدانند، گفت: دختران در سن 18 سالگی می توانند ازدواج کنند در حالی که ازدواج در این سن برای پسران ممکن است مهیا نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به این که خطر کاهش تدریجی فرصت ازدواج برای دختران وجود دارد، ابراز داشت: با افزایش سن دختران شرایط ازدواج آن ها کم می شود و این مسئله ارتباطی به مسجد و محراب وقانون گذار و حکومت ندارد.

وی با تاکید بر این که دختران باید آسان و سریع ازدواج کنند، تصریح کرد: ازدواج دختران باید به موقع صورت گیرد؛ چرا که ازدواج در سنین پایین هم ممکن است خطراتی داشته باشد.

*تا زمان ازدواج نباید به انتخاب همسر پرداخت

کارشناس امور رسانه و خانواده با اشاره به این که فاصله سنی ازدواج باید رعایت شود، ابراز داشت: پسرها تا زمانی که شرایط ازدواج ندارند نباید هیچ کسی را انتخاب کنند و برخی رسم ها مبنی بر «نشان کردن» و «زیرسر گذاشتن» اصلا صحیح نیست.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که روزی که انسان توانایی ازدواج کردن دارد باید به فکر انتخاب همسر باشد، تصریح کرد: دختران را نباید معطل کرد، چرا که آن ها خواستگارهای خود را از دست می دهند و برخی روابط و جملات از سوی پسران موجب احساس خاص در دختران می شود.

*با احساس دختر مردم بازی نکنید

وی با اشاره به اینکه برای وقت گذرانی نباید با احساس دختر مردم بازی کرد، ابراز داشت: اصلا پسران تا زمانی که شرایط ازدواج ندارند نباید با دختری گفت وگو برای تشکیل خانواده داشته باشند.

کارشناس امور رسانه و خانواده با انتقاد از اینکه عموما پسران نمی خواهند کار کنند و این مسئله در کاهش ازدواج نقش داشته است، گفت: حس کار کردن در پسران ایران کم است به همین دلیل وقتی دختری در شرکت یا بانکی استخدام می شود خواستگار برایش از در و دیوار می ریزد.

*ازدواج درگیر تحریم اقتصادی نشود

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به اینکه مسائل پیچیده اقتصادی در کشور حاکم است، تصریح کرد: اول و آخر تحریم مشخص نیست و ازدواج نباید درگیر مسائل اقتصادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پسران باید کار کنند و حقوق حلال داشته باشند تا خداوند روزی آن ها را اضافه کند.

*سنت ها و رسومات اضافه ازدواج حذف شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد شدید از افزایش رسم های نامناسب در ازدواج، ابراز داشت: رسم ها را باید کم کرد و مراسم هایی نظیر «پای تخت» و بازدید از جهیزیه و سیسمونی باید حذف شود.

*چرا مراسم عروسی در باشگاه گرفته می شود؟

کارشناس امور رسانه و خانواده با اشاره به این که در گذشته عروسی ها در حیاط منزل برگزار می شده است، افزود: امروز متاسفانه رسم شده است مراسم عروسی را در تالار و باشگاه که جای ورزش کردن است برگزار می کنند.

*رسم های غلط ازدواج فضاحت بار است

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر اینکه برای ازدواج نباید رسم اضافه کرد، گفت: مردم نباید برای بازدید جهیزیه بروند و این مسئله افتضاح است؛ مردی که خانواده تشکیل داده است و منزلی 60 متری اجاره کرده است چگونه اتاق بچه و سیسمونی درست کند.

*در عروسی های تجملاتی شرکت نکنیم

وی با بیان این که باید فرهنگ برگزاری مراسم عروسی های ساده در کشور ترویج یابد، اظهار داشت: مردم نباید در عروسی های تجملاتی و پرزرق و برق حضور پیدا کنند و تقبیح کردن برخی رسم ها موجب به حاشیه کشیدن و از بین رفتن آن ها می شود.

*تقبیح رهبری از برگزاری مراسم های متعدد ازدواج

کارشناس امور رسانه و خانواده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسم های متعدد را برای ازدواج تقبیح کردند، ابراز داشت: تجملات و تفاخرهای امروزی ناشی از مسابقه حماقت است.

*خواستگار را راه دهید!

حجت الاسلام مرادی با انتقاد به این که برخی خانواده ها اجازه حضور خواستگار را به منزل نمی دهند، افزود: خانواده دختر باید خواستگار را به منزل خود راه بدهد، اما اگر پسر و یا خانواده وی را نپسندید، جواب منفی بدهد.

*الگوگیری از سبک زندگی اهل بیت(ع)

وی در پایان با اشاره به نحوه خواستگاری حضرت علی(ع) از حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: جامعه باید از سبک زندگی اهل بیت(ع) الگوگیری کند.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha